Montessori a Mindfulness
A tudatos szülők intuitív módon vonzódnak a Montessori felé.
Ez természetes. Ez a Maria Montessori által alapított nevelési és tanulási módszer a tudatosságon alapul.
A Montessori-oktatással olyan gondoskodó környezetet biztosíthat gyermeke számára, amely megfelel a sajátos fejlődési igényeinek és érdeklődési körének. A gyermek természetesen a tevékenységen keresztül tanul, személyisége pedig a szabadságon keresztül fejlődik.
A Montessori 10 alapelve
A gyermek iránti tisztelet
Elnyelő elme
Érzékeny időszakok
Holisztikus tanulás
Egyéni megközelítés
Mozgás- és választási szabadság
Előkészített környezet
Belső motiváció
a jutalom. Így a gyermek sikerélményt szerez azáltal, hogy képes elvégezni egy tevékenységet, és képes azt önállóan elvégezni.
Függetlenség
A Montessori végső célja
a függetlenség.
Önképzés
a gyermekek képesek és hajlandóak önállóan tanulni, ha érdekes tanulási ingereket kapnak.
Egy kis szoba mint előkészített környezet
A gyermekek a környezetükkel kapcsolatos tapasztalatokon keresztül sajátítják el a tudást. A felkészült környezet egy nyugodt és strukturált tér, ahol a baba tudja, mire számíthat. Rendezze be a szobát úgy, hogy legyen helye a mozgásnak, a tanulásnak, a felfedezésnek és a felfedezésnek.
Hogyan kell berendezni a szobát:
Bútor
Elrendezés és színpaletta
Valósághű felszerelés
Szabadság és választás
Harmónia
Útmutató a tudatos tanuláshoz
Gyermekeknek születéstől 2 éves korig
Ebben a fejlődési időszakban a csecsemők a mozgás, a felfedezés, a kutatás és a kapcsolat révén tanulnak. A tanulás a motoros készségekre, a nyelvi fejlődésre, a fejlődési mérföldkövekre, a finommotoros fejlődésre, a szociális készségekre és az egyes gyermekek örömére összpontosít.
Mit kell tanulnia a babának
- Használjon egyszerű gesztusokat
- Tárgyak felfedezése különböző módokon
- Válasszon ki egy tevékenységet és fejlessze azt
- Játsszon együtt a többi gyerekkel
- Ismerje a testrészek, színek és formák nevét
- Kezdjen el egy vagy két szavas kifejezéseket használni
- Önállósági készségek bemutatása, mint például az önellátás
- A fizikai fejlődés mérföldköveinek elérése, mint a kúszás, járás, mászás és ugrás
2 és 3 év közötti gyermekek számára
A gyakorlati tapasztalatok fejlesztése
A Montessori a kisgyermekeket arra ösztönzi, hogy aktív, önálló tempójú és valós tapasztalatokon alapuló, gyakorlatias tanulásban vegyenek részt. A tanulás a függetlenség, a szociális készségek, a magabiztosság és a jövőbeli tanulásra való felkészülés szilárd alapjainak fejlesztésére összpontosít.
Mit kell tanulnia a babának
- Név szerint tudja azonosítani a gyakori tárgyakat, testrészeket és színeket
- Felismeri a számokat és tud számolni
- Mondatokban beszél, gondolatokat és érzéseket fejez ki
- Testmozgásban való részvétel
- Tud „csipeszes“ fogást használni írás és rajzolás közben
- Magabiztos és jól kommunikál másokkal
- Minden érzékszervét használni tudja (látás, szaglás, ízlelés, hallás, tapintás)
- Problémamegoldó készségről és kíváncsiságról tesz tanúbizonyságot
3 és 6 év közötti gyermekek számára
Támogatás és gondoskodás az iskolában és az életben
Ebben a fejlődési időszakban a csecsemők a mozgás, a felfedezés, a felfedezés és a kapcsolat révén tanulnak. A tanulás a motoros készségekre, a nyelvi fejlődésre, a fejlődési mérföldkövekre, a finommotoros fejlődésre, a szociális készségekre és az egyes gyermekek örömére összpontosít.
Mi mindent kell megtanulnia a gyermeknek
- Egyedi betűk és számok kialakítása
- Felismeri a számokat és tud számolni
- Egyszerű mondatok olvasása és fonetikus szavak alkotása
- Tudja írni és felismeri a saját nevét
- Ismerje a tízes számrendszert, az összeadást és a kivonást
- Fizikai tevékenységeket végez és betartja a játékszabályokat
- Magabiztos és jól kommunikál másokkal
- Képes koncentrálni és önállóan dolgozni
- Reagál a kihívásokra és demonstrálja problémamegoldó készségét